Primăria Zalău a ajuns în 2020 să acorde pentru Transurbis SA de la bugetul local, adică din banii contribuabililor, o subvenție de peste 14 milioane de lei, de 3 ori mai mult față de anul 2016, promovând un management defectuos și politizând compania de transport public local. De ce în condițiile în care numărul de persoane transportate și numărul de kilometri parcurși au rămas aproximativ aceiași subvenția a crescut cu 325 %? Subvenția reprezintă banii acordați de la bugetul local care să acopere diferența între veniturile realizate de către societate și cheltuielile făcute.
Administrația condusă de Ionel Ciunt refuză să solicite un audit profesionist pentru ca zălăuanii să știe transparent modul în care societatea Transurbis SA cheltuie banul public și de ce reprezintă o gaură în bugetul local. Auditul care se face azi la Transurbis este întocmit doar ca să fie bifată la sfârșitul anului o altă activitate propusă, fără a scoate în evidență problemele grave cu care se confruntă această companie. Totul fiind roz în acte! Primăria Zalău și Transurbis SA au ajuns în situația penibilă de a putea acorda transport gratuit în municipiu pentru orice cetățean și ar costa mai puțin bugetul local decât în momentul de față. Fără a pune la socoteală că administrația locală a cumpărat din bani proprii 10 microbuze Mercedes, în valoare de 3,5 milioane de lei, iar sumele pentru achiziționarea microbuzelor nu sunt incluse în subvenția acordată de primărie pentru susținerea costurilor necesare firmei de transport public local.
Ar trebui domnul Ciunt, împreună cu conducerea Primăriei și a companiei Transurbis, să ne explice rețeta ”succesului”! Cum este posibil că o societate comercială (!atenție ar trebui să facă profit) care deține monopol pe piață, ale cărei investiții sunt suportate din bugetul local, independent față de subvenția acordată pentru cheltuielile cu funcționarea, ar fi mai ”profitabilă” pentru bugetul local dacă ar duce toți cetățenii gratuit!
Una dintre posibilele explicații ar fi căpușarea acestei societăți cu tot felul de politruci cu carnet de partid de culoare roșie, care sunt răsplătiți astfel pentru voturile aduse în campaniile electorale, dar și pentru obediența cu care execută ordinele primite de la președintele PSD Sălaj, Ionel Ciunt. În prezent, Transurbis SA are încheiate 152 de contracte de muncă, înregistrând o creștere de aproape 10 procente în ceea ce privește numărul de angajați, iar salariul mediu a cunoscut o creștere de 156 %, tot în acești ultimi 4 ani, conform datelor publicate pe pagina web a instituției.
Și ca să observați cât de ineficientă este această societate subordonată Consiliului Local Zalău, în 2019 au reușit să facă din bugetul propriu investiții de ATENȚIE! 4.000 lei, cam cât câștigă un membru al Consiliul de Administrație Transurbis, pentru participarea la trei ședințe.
PS: Vă rugăm, domnule Ciunt, să nu ne spuneți că subvenția a crescut datorită acordării de transport gratuit pentru elevi. Câți din cei 12.000 de elevi ai orașului au beneficiat de abonamentul gratuit ca să poată fi justificați banii cheltuiți? În ultimele 6 luni, elevii nu au mai frecventat fizic școala, din cauza pandemiei, dar banii s-au dus către colegii de partid, angajați la Transurbis, care au știut cum să-i administreze!
PNL Sălaj
(P)
Ar trebui ca transportul public sa fie gratuit pt.toata lumea ,sau sa plateasca toata lumea.Asa nu ar fie atat de aglomerate de pensionari,scolari si tigani care nu platesc bilet.
CINE-I IN CONSILIUL DE ADMINISTRATIE AL TRANSURBIS? MARIA MARC!
nievasta lui Tibi Marc a devenit ca Ileana lui Ceausecu – expert in toate.
Ea a ajuns sa conduca si firma de casa a primariei CITADIN !! aici d-na Marc a reusit performanta sa inchida statia de asphalt al firmei Citadin si sa cumpere asphalt de la firma ei, SC DEL CAR SRL. !!!
toate nevestele de PSDisti au ajuns in consiliul de administratie a acestor firme ale primariei !! Toti colegii si familiile PSDiste sunt angajati aici ! se pot verifica listele de angajare si se poate afla care a cui este, cine l-a angajat !!
„Dna” Cota mai face parte din conducerea acestei societati?
Cel mai mult îmi place, că d-șoara Coța distributie acest articol. Oare când firma Damco avea datorii de 1 miliard la Transurbis, oare cum era ? Sau banii de la clubul de volei i-a împărțit cu Transurbisul ? 🤣🤣🤣 Sau când d-na Coța era in Consiliul de administratie al Transurbis era mai eficient ?
cum e Cota, asa este si Marc, sau cam asa sunt toti in aceste consilii de administratie !!
Asta in conditiile in care șoferii, mecanicii si controlerele, adică 90% din angajați au salarii de tot râsul. Fiind bani publici nu trebe sa fie publice si cheltuielile cu salariile?
Degeaba astfel de articole, noi nu vom vota liberalii care ne-au tăiat pensiile !
Votați liberalii!!!! vedeți ca cei de la graiul v-au copiat articolul.
la prosti ca tine, ar trebui sa le anuleze de tot pensile !!
Societatea a fost eficientă când erau Labo cu Coța viceprimari! Au dat ei tunuri!
Lăsați ” lătratul la luna” , întrebați angajații la ce salarii i-ați lăsat in 2016, voi vorbiți cu șefii voștri aia care respecta legile, Böde si Orbán, sa mărească pensiile și alocațiile!
de sa sa platim din bani publici salarii mari la angajati, indifwerent de funtie? daca nu au performanta, atunici nici salar sa nu aiba ! sa se duca in privat, gunoie ce sunteti ! ii pupate in cur pe cei care va maresc salariu si pesnia, in detrimental celor care lucreaza sa aveti voi bani !!
afara cu voi si sa va vad la privat !
xxx
TRANSURBIS -o societate unde cam 40 de lepre parazite si-au gasit posturi caldute cu salarii nesimtite platite de noi zalauanii
Oros, directorul Transurbis este un papă lapte, nimic nu face decât sa ia salariu, cu așa director te miri ca nu a vândut și autobuzele.